به گزارش خبرنگار یزدفردا به نقل از صراط، هر چند از قبل پیش بینی می شد احمدی نژاد برخی از سوالات را طولانی تر جواب داده و به راحتی از پاسخگویی صریح نسبت به برخی ابهامات عبور کند اما سخنرانی کوتاه وی چالش های جدید تری را پیش روی مجلس هشتم نهاد.

استفاده از کلماتی چون، شوخی با مجلس، نامردی، با شاسی لیسانس گرفتن، آسان بودن سوالات و... باعث شد تا پس از خروج رئیس جمهور از صحن علنی مجلس، تعداد زیادی از نمایندگان در واکنش به اظهارات احمدی نژاد تذکر و اخطار قانون اساسی بدهند.

هر چند سکوت معنادار هیئت رئیسه و رئیس محترم مجلس در هنگام برخی اظهارات رئیس جمهور و یا پس از آن برای تعدادی از وکلای ملت سوال جدی بود اما به باور برخی از نمایندگان هیئت رئیسه با تدبیر و به خوبی جلسه را مدیریت کرده است.

نکته تعجب آور و حیرت انگیز ماجرای جلسه دیروز مجلس جایی بود که رئیس جمهور در توضیح علت اینکه چرا مجلس را راس امور نمی داند نه تنها دلیل مستندی ارائه نداد بلکه با گفتن این جمله که برای رئیس جمهور یک حدی از آزادی بیان را قائل باشید مجددا در حضور نمایندگان و از تریبون مجلس عنوان کرد که با استدلال می گوید مجلس در راس امور نیست اگر کسی می تواند برای راس امور بودن مجلس استدلال بیاورد!

پس از پایان جلسه علنی صبح دیروز تعدادی از نمایندگان مجلس که برخی آنها را وکیل الدوله خطاب می کنند از این اظهارات احمدی نژاد حمایت کردند.

لازم به یادآوری است حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در بخشی از سخنرانی که در جمع دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت در 6 آذرماه 1361 انجام گرفت، فرمودند: مجلس در رأس همه امور واقع است، باید تأیید بکند ملت و هیچ وقت این طور نباشد که تضعیف بکند.

ایشان همچنین در سخنرانى 13 دی ماه 1362 در جمع فرمانداران، بخشداران و اعضاى شوراهاى روستایى‏ نیز که در خصوص وظایف فرمانداران و بخشداران در حکومت اسلامى واهمیت انتخابات‏ سخن گفتند درباره جایگاه مجلس فرمودند: مجلس یک چیزى است که در رأس همه امورى که در کشور است واقع است. یعنى مجلس خوب همه چیز را خوب مي‏ کند و مجلس بد همه چیز را بد مي ‏کند و لهذا آنهایى که قبلًا در این کشور حکومت داشتند سعیشان این بود که مجلس را نگه دارند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا